# # # # # A A A

Instrukcja wypełniania wniosku 5.0.0 Programu Priorytetowego Czyste Powietrze

30.06.2020

Już od 1,5 miesiąca Pracownicy Funduszu dokonują weryfikacji wniosków w oparciu o nowe zasady Programu Priorytetowego Czyste Powietrze. Aby usprawnić proces oceny wniosków i wyeliminować błędy, które najczęściej w nich występują, poniżej przedstawiamy instrukcję wypełniania wniosku. Instrukcja ta w sposób przejrzysty obrazuje, jak poprawnie należy wypełnić pola w wersji formularza wniosku 5.0.0.

Zachęcamy, aby przed wysłaniem wersji papierowej wniosku do siedziby WFOŚiGW w Poznaniu, sprawdzić:

– poprawność zaznaczenia Statusu Wnioskodawcy w polach A1.13 i A1.14 zgodnie z danymi zawartymi w Księdze Wieczystej;

– czy we wniosku podano prawidłowy numer Księgi Wieczystej;

– czy numer działki wskazany we wniosku jest tożsamy z numerem widniejącym w Księdze Wieczystej;

– czy prawidłowo wpisano datę rozpoczęcia przedsięwzięcia w polu B.2.1 wniosku- do dofinansowania kwalifikują się koszty zgodnie z załącznikiem nr 2 albo 2a do Programu Priorytetowego, poniesione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, a także nie wcześniej niż 15.05.2020 r.;

– czy prawidłowo wypełniono i czytelnie podpisano Oświadczenia Współwłaściciela/ Współmałżonka;

– czy Wnioskodawca czytelnie podpisał wniosek.

 

Dodatkowo informujemy, że od 10 czerwca 2020 r. uruchomiona została internetowa ścieżka składania wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze. E-wnioski są już dostępne w serwisie gov.pl. Od tego dnia nie ma możliwości wysyłania wniosków poprzez ePUAP.