Modernizacja obiektów pomocy społecznej 2023
Dodano: 01 lutego, 2023 | Autor: Justyna Zwolińska
Nabór wniosków na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza na potrzeby obiektów pomocy społecznej skierowany jest do podmiotów wskazanych w Rejestrze Domów Pomocy Społecznej, stanowiącym załącznik do Obwieszczenia Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20 czerwca 2022 r. w sprawie rejestru domów pomocy społecznej województwa wielkopolskiego (Dz. Urz. Woj. Wlkp. poz. 4758), ubiegających się o pomoc finansową dla przedsięwzięć realizowanych na terenie województwa wielkopolskiego.
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia zalicza się dostawy, roboty budowlane i usługi niezbędne do uzyskania efektu ekologicznego, związane z:
- modernizacją źródła ciepła;
- zakupem i montażem instalacji solarnej, ogniw fotowoltaicznych, pomp ciepła, rekuperatorów wraz z niezbędną infrastrukturą;
- zakupem i montażem towarzyszących magazynów energii dla instalacji fotowoltaicznej realizowanej w ramach przedsięwzięcia;
- modernizacją istniejącego źródła światła na energooszczędne;
- budową przyłączy energetycznych, gazowych i cieplnych, jeżeli będą stanowić własność Wnioskodawcy;
- termomodernizacją obiektów budowlanych zgodnie z audytem energetycznym;
- modernizacją instalacji c.o., pod warunkiem modernizacji źródła ciepła albo ujęciem modernizacji instalacji c.o. w audycie energetycznym;
- modernizacją instalacji c.w.u., pod warunkiem modernizacji źródła ciepła albo ujęciem modernizacji instalacji c.w.u. w audycie energetycznym.
Dotacja
Pula środków przeznaczona na nabór: 2 000 000,00 zł
Wnioski należy składać w terminie od 01.02.2023 r. do 28.02.2023 r. lub do wyczerpania puli środków przeznaczonych na nabór.
W przypadku wyczerpania puli środków, Fundusz może zakończyć nabór w terminie wcześniejszym.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 28.02.2023 r. do godz. 15.00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 28.02.2023 r.
Kwota pomocy finansowej w formie dotacji może wynieść do 80% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia z zastrzeżeniem, że wysokość dofinansowania ze środków Funduszu nie może przekroczyć 200 000,00 zł.
Wniosek wypełnia się przy użyciu Generatora Wniosków, który jest dostępny na stronie internetowej
Funduszu: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login
Wniosek, po przesłaniu w wersji elektronicznej przy użyciu Generatora Wniosków, należy wraz z załącznikami wydrukować, podpisać oraz dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu.
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Zasady udzielania i umarzania pożyczek są dostępne na: https://www.wfosgw.poznan.pl/o-funduszu/zasady-dzialalnosci-funduszu/
Wytyczne stosowania przepisów Kodeksu cywilnego są dostępne na: https://www.wfosgw.poznan.pl/o-funduszu/zasady-dzialalnosci-funduszu/
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Dla przedsięwzięć obejmujących wyłącznie zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej:
Adrian Zawadzki, tel. 61 845 62 77, azawadzki@wfosgw.poznan.pl
Michał Bugajny, tel. 61 845 62 74, mbugajny@wfosgw.poznan.pl
Dla Pozostałych przedsięwzięć:
Agnieszka Chatłas, tel. 61 845 62 96, achatlas@wfosgw.poznan.pl
Anna Malanowska, tel. 61 845 62 37, amalanowska@wfosgw.poznan.pl
Paweł Stanek, tel. 61 845 62 16, pstanek@wfosgw.poznan.pl
W zakresie pomocy publicznej:
Anna Romanowska, tel. 61 845 62 71, aromanowska@wfosgw.poznan.pl