Nabór wniosków na przedsięwzięcia w ramach programu Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych
Dodano: 27 czerwca, 2022 | Autor: Justyna Zwolińska
Nabór adresowany jest odpowiednio do podmiotów (z wykluczeniem państwowych jednostek budżetowych) znajdujących się na liście w ramach Porozumienia Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Klimatu i Środowiska z dnia 23.02.2021 r. w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska – na podstawie uzgodnień pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministrem Klimatu i Środowiska, zaakceptowanej przez Ministra Klimatu i Środowiska.
Przedsięwzięcia związane z Ogólnopolskim programem finansowania służb ratowniczych., zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
IV.1 Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażanie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekstremalnych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii
Zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, w tym m.in.:
1) nowych samochodów specjalistycznych dla potrzeb ratownictwa górskiego i wodnego lub ratowniczo-gaśniczych, w rozumieniu w art. 2 pkt. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.),
2) nowego (nieużywanego) sprzętu specjalistycznego wyprodukowanego nie później niż w ciągu 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok jego zakupu.
Fundusz udziela pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć w formie dotacji na koszty kwalifikowane przedsięwzięcia.
Wnioski należy składać w terminie od 27.06.2022 r. do 30.09.2022 r.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 30.09.2022 r. do godz. 15:00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 30.09.2022 r. do godziny 23:59.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
1) Intensywność dofinansowania – do 50 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia ze środków NFOŚiGW i wfośigw.
2) Koszty kwalifikowane – zgodnie z „Wytycznymi w zakresie kosztów kwalifikowanych”, z zastrzeżeniem, że niekwalifikowane są koszty nabycia środków trwałych w formie leasingu.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Programie priorytetowym oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:
- Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 arosik@wfosgw.poznan.pl
- Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
664 921 363
rozliczenia@wfosgw.poznan.pl