Edukacja ekologiczna 2023
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami”:
- JST
- Organizacje pozarządowe
- Inni wnioskodawcy
Szczegółowy wykaz podmiotów znajduje się w Regulaminie naboru.
Przedsięwzięcia związane z edukacją ekologiczną, zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
1) VII.1 Wspomaganie edukacji ekologicznej poprzez działania podnoszące świadomość ekologiczną społeczeństwa,
2) VII.2 Wspieranie rozwoju terenowej infrastruktury edukacyjnej,
3) VII.3 Konkursy, warsztaty, olimpiady i inne imprezy upowszechniające wiedzę ekologiczną i przyrodniczą przeznaczone w szczególności dla dzieci i młodzieży,
4) VII.4 Seminaria, konferencje, szkolenia i sympozja z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w odniesieniu do wszystkich działań objętych priorytetami WFOŚiGW w Poznaniu.
Wnioski należy składać w terminie od 30.01.2023 r. do 28.02.2023 r.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 28.02.2023 r. do godz. 15:00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 28.02.2023 r.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć objętych Naborem zalicza się koszty poniesione na:
- w zakresie priorytetu VII.1:
- opracowanie i druk wydawnictw ekologicznych (tj. książki, monografie, albumy, komiksy, plakaty informacyjne, przewodniki, mapy edukacyjno-turystyczne, kalendarze edukacyjne) wraz z kosztami konsultacji merytorycznych treści wydawnictw;
- przygotowanie aplikacji o tematyce ekologiczno-przyrodniczej dotyczącej obszaru województwa wielkopolskiego (opracowania merytorycznego, opracowania graficznego oraz prac programistycznych z wyłączeniem kosztów utrzymania tj. nadzoru programistycznego, zakupu oprogramowania, dzierżawy serwera, domeny, zakupu infrastruktury);
- koszty produkcji wraz z emisją filmów, edukacyjnych programów telewizyjnych i audycji radiowych o tematyce ekologicznej;
- zakup pomocy dydaktycznych służących bezpośrednio edukacji ekologicznej oraz edukacji w zakresie ochrony środowiska lub przyrody;
- zakup wyposażenia i sprzętu niezbędnego do realizowania programów edukacyjnych lub pokazów dydaktycznych, w tym: zakup sprzętu audiowizualnego, multimedialnego, sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem edukacyjnym.
- w zakresie priorytetu VII.2:
- elementy edukacyjne związane z systemem zbierania wody opadowej/ deszczówki, tylko w przypadku gdy stanowią one element procesu edukacyjnego, wyposażenie ścieżek lub ogródków dydaktycznych, służących edukacji w zakresie nauk przyrodniczych lub nauk o ochronie środowiska lub przyrody, w tym: zakup roślin wieloletnich (z wyłączeniem ziół, kwiatów), infrastruktury edukacyjno – dydaktycznej (m.in. tablice edukacyjne, wiaty edukacyjne, ławki, ławostoły, kosze na odpady itp.), zakładanie łąk kwietnych w ogródkach dydaktycznych, system oznaczenia roślin i informacji o nich, w przypadku gdy działanie to stanowi element procesu dydaktycznego i służy celom edukacyjnym.
Koszty ponoszone na infrastrukturę edukacyjno – dydaktyczną muszą być ściśle powiązane z osiąganym wymiernym efektem ekologicznym.
- w zakresie priorytetu VII.3:
- zakup materiałów plastycznych, dekoracyjnych i fotograficznych oraz usługi związane z realizowanym przedsięwzięciem (w tym wynagrodzenie dla osób prowadzących warsztaty, konkursy);
- wynajem powierzchni do przeprowadzenia konkursów, warsztatów, olimpiad i innych imprez upowszechniających wiedzę ekologiczną i przyrodniczą wraz
z oprzyrządowaniem multimedialnym; - nagrody rzeczowe, w szczególności: wydawnictwa, artykuły szkolne, dyplomy, sprzęt sportowo-turystyczny i fotograficzny, sadzonki roślin, sprzęt elektroniczny lub komputerowy, gry dydaktyczne, wycieczki edukacyjne (transport, bilety wstępu
do obiektów przyrodniczych); - „zielone szkoły”, obozy edukacyjne organizowane na terenie województwa wielkopolskiego (wyżywienie, nocleg, transport, bilety wstępu do obiektów przyrodniczych);
- wykonanie lub zakup materiałów dydaktycznych lub gadżetów związanych z realizowanym przedsięwzięciem (torby ekologiczne, smycze, długopisy, ołówki, notesy i inne);
- przygotowanie i druk plakatów, bilbordów, banerów, ogłoszeń prasowych;
- prowadzenie zajęć, warsztatów, konkursów w trybie on-line – bez zakupu sprzętu do prowadzenia zajęć.
- w zakresie priorytetu VII.4:
- wynajem sal wraz z oprzyrządowaniem multimedialnym, koszty tłumaczeń symultanicznych z kabiną tłumaczeniową;
- wynagrodzenie prelegentów/wykładowców;
- koszty organizacyjne związane bezpośrednio z celem przedsięwzięcia z wyłączeniem dofinansowania cateringu i noclegów;
- opracowanie i druk materiałów szkoleniowych, konferencyjnych i pokonferencyjnych;
- wykonanie lub zakup materiałów dydaktycznych lub gadżetów związanych z realizowanym przedsięwzięciem (torby ekologiczne, smycze, długopisy, ołówki, notesy, karty pracy i inne);
- przygotowanie i druk plakatów, banerów;
- prowadzenie konferencji, szkoleń, seminariów w trybie on-line – bez kosztów zakupu sprzętu do prowadzenia zajęć
Dotacja do części kosztów kwalifikowanych
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia w formie dotacji, określona dla poszczególnych priorytetów, może wynieść odpowiednio:
- do 90% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.1,
- do 90% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.2,
- do 80% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.3,
- do 80 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.4
Wnioskodawca może wnioskować o dofinansowanie wyłącznie w formie dotacji do wysokości dofinansowania zgodnie z informacjami powyżej.
Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji dla każdego priorytetu, w zależności od ilości złożonych Wniosków oraz poziomu spełniania kryteriów dostępu.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków
https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
- Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35 dorota.borowska@wfosgw.poznan.pl
- Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, julia.swiokla@wfosgw.poznan.pl
- Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 agnieszka.rosik@wfosgw.poznan.pl
- Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
- Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, magdalena.wagner@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru | 0.32 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku wraz załącznikami | 0.35 MB | Pobierz | |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.56 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Wytyczne stosowania przepisów kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia sprawdzony i zatwierdzony przez inwestora w dwóch egzemplarzach (według wzoru A1-2b) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) sporządzone według wzoru A3-1 | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19), | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o opłacaniu składek ZUS (według wzoru A17); ważność dokumentu wynosi dwa miesiące od daty sporządzenia | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach wobec Urzędu Skarbowego (według wzoru A16); ważność dokumentu wynosi dwa miesiące od daty sporządzenia | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej_Załącznik-PP-4 | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |