Edukacja ekologiczna – doposażenie dydaktyczne i szkolenia
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami”:
-
- JST
- Organizacje pozarządowe
- Inni wnioskodawcy
Szczegółowy wykaz podmiotów znajduje się w Regulaminie naboru.
Przedsięwzięcia związane z edukacją ekologiczną, zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
1) VII.1 Wspomaganie edukacji ekologicznej poprzez działania podnoszące świadomość ekologiczną społeczeństwa,
2) VII.2 Wspieranie rozwoju terenowej infrastruktury edukacyjnej,
3) VII.4 Seminaria, konferencje, szkolenia i sympozja z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w odniesieniu do wszystkich działań objętych priorytetami WFOŚiGW w Poznaniu – w szczególności szkolenia dotyczące pracowników Wnioskodawcy (z wyłączeniem studiów magisterskich, podyplomowych itp.)
Wnioski należy składać w terminie od 01.09.2022 r. do 26.09.2022 r.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 26.09.2022 r. do godz. 15:00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 26.09.2022 r.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć objętych Naborem zalicza się koszty poniesione na:
1) w zakresie priorytetu VII.1:
- a) zakup pomocy dydaktycznych służących bezpośrednio edukacji ekologicznej oraz edukacji w zakresie ochrony środowiska lub przyrody,
- b) zakup wyposażenia i sprzętu niezbędnego do realizowania programów edukacyjnych lub pokazów dydaktycznych, w tym: zakup sprzętu audiowizualnego, multimedialnego, sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem edukacyjnym,
- c) Zakup mobilnych kontenerów edukacyjnych wraz z wyposażeniem.
2) w zakresie priorytetu VII.2:
- a) elementy edukacyjne związane z wyposażeniem ścieżek lub ogródków dydaktycznych, służących edukacji w zakresie nauk przyrodniczych lub nauk o ochronie środowiska lub przyrody, infrastruktury edukacyjno – dydaktycznej (m.in. tablice edukacyjne, wiaty edukacyjne, ławki, ławostoły, kosze na odpady itp.).
3) w zakresie priorytetu VII.4:
- a) wynajem sal wraz z oprzyrządowaniem multimedialnym,
- b) opracowanie i druk materiałów szkoleniowych,
- c) wykonanie lub zakup materiałów dydaktycznych lub gadżetów związanych z realizowanym przedsięwzięciem (torby ekologiczne, smycze, długopisy, ołówki, notesy, karty pracy i inne),
- d) koszt uczestnictwa w szkoleniu lub jego przeprowadzenia (z wyłączeniem kosztów dojazdu, delegacji, noclegów, wyżywienia itp.).
Dotacja do części kosztów kwalifikowanych
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia w formie dotacji, określona dla poszczególnych priorytetów, może wynieść odpowiednio:
- do 80% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.1,
- do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.2,
- do 70 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.4
Wnioskodawca może wnioskować o dofinansowanie wyłącznie w formie dotacji do wysokości dofinansowania zgodnie z informacjami powyżej.
Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji dla każdego priorytetu, w zależności od ilości złożonych Wniosków oraz poziomu spełniania kryteriów dostępu.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
- Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35, dorota.borowska@wfosgw.poznan.pl
- Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, julia.swiokla@wfosgw.poznan.pl
- Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 agnieszka.rosik@wfosgw.poznan.pl
- Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
- Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, magdalena.wagner@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru | 0.28 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku wraz załącznikami | 0.35 MB | Pobierz | |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.56 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Wytyczne stosowania przepisów kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia sprawdzony i zatwierdzony przez inwestora w dwóch egzemplarzach (według wzoru A1-2b) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (według wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19) | docx | 0.06 MB | Pobierz |
Oświadczenie o opłacaniu składek ZUS (według wzoru A17); ważność dokumentu wynosi dwa miesiące od daty sporządzenia | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach wobec Urzędu Skarbowego (według wzoru A16); ważność dokumentu wynosi dwa miesiące od daty sporządzenia | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie o braku zmian do pomocy publicznej (Załącznik-PP-4) | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |