Nabór wniosków na przedsięwzięcia z zakresu doposażenia jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekstremalnych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami” tj. Komend Miejskich Państwowej Straży Pożarnej oraz Komend Powiatowych Państwowej Straży Pożarnej.
Przedsięwzięcia zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
IV.1 Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażanie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekstremalnych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii.
Wnioski należy składać w terminie od 25.05.2022 r. do 15.06.2022 r.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 15.06.2022 r. do godz. 15:00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 15.06.2022 r.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
- Do kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty zakupu sprzętu służącego ograniczeniu lub likwidacji zagrożeń dla środowiska, w tym .:
1) zakupu samochodów specjalnych m.in.:
- specjalnych ratowniczo – gaśniczych do przewozu ratowników, środków gaśniczych i specjalistycznego sprzętu na miejsce akcji,
- specjalnych rozpoznawczo-ratowniczych na potrzeby działań podczas akcji związanych z przeciwdziałaniem nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska,
- specjalistycznych operacyjnych na potrzeby działań podczas akcji związanych z przeciwdziałaniem nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska,
- specjalnych transportowych (typu bus) do przewozu ratowników na miejsce akcji,
- specjalnych kwatermistrzowskich do przewozu specjalistycznego sprzętu na miejsce akcji.
2) zakup sprzętu ochrony dróg oddechowych i warsztatowego:
- aparatów ochrony dróg oddechowych,
- masek do aparatów ODO,
- butli do aparatów ODO,
- urządzeń do diagnostyki sprzętu ODO oraz sprężarek powietrznych.
3) zakupu środków ochrony indywidualnych strażaka, m.in.:
- ubrań specjalnych strażaka,
- butów specjalnych,
- hełmów, kominiarek, rękawic specjalnych,
- ubrań ochronny chemicznej i biologicznej w tym rękawic i obuwia ochronnego,
- rękawic nitrylowych, maseczek ochronnych i kombinezonów medycznych.
4) zakupu materiałów, sprzętu i narzędzi przeznaczonych do działań związanych
z budową zapleczy logistycznych i mobilnych punktów medycznych, w szczególności namiotów ratowniczych z wyposażeniem, agregatów prądotwórczych, sprzętu kwaterunkowego, oświetleniowego, łączności itp.
5) zakupu innego sprzętu służącego ograniczeniu lub likwidacji zagrożeń środowiska m.in.:
- armatury pożarniczej (węże tłoczne, węże ssawne, prądownice i armatura wodno-pianowa),
- zestawów narzędzi ratowniczych wraz z osprzętem,
- kontenerów specjalistycznych z wyposażeniem (dla ratownictwa chemicznego, przeciwpowodziowego i przeciwpożarowego),
- przyczep transportowych do sprzętu ratowniczo-gaśniczego,
- generatorów piany lekkiej,
- agregatów prądotwórczych,
- działek wodno-pianowych,
- wentylatorów oddymiających,
- poduszek podnoszących (niskociśnieniowe, wysokociśnieniowe),
- narzędzi o różnym sposobie pracy (np. hydrauliczne, mechaniczne, pneumatyczne) oraz osprzętu do narzędzi ratowniczych,
- wysokociśnieniowych urządzeń tnąco-gaśniczych oraz wysokociśnieniowych agregatów gaśniczych,
- pił do cięcia betonu/ stali.
6) zakupu ubrań i sprzętu wysokiej specjalizacji, w tym przeznaczonego do działań wodnych i przeciwpowodziowych m.in.:
- sprzęt pływający, np. łodzie i pontony ratownicze, silniki zaburtowe,
- przyczepy podłodziowe,
- motopomp pływających,
- pomp szlamowych,
- pomp do substancji ropopochodnych,
- motopomp do wody zanieczyszczonej,
- ubrań żaroodpornych,
- ubrań gazoszczelnych,
- ubrań chemoodpornych,
- ubrań nurkowych,
- skafandrów – kombinezonów do pracy w wodzie,
- skafandrów suchych lodowo – ratowniczych,
7) zakup środków pianotwórczych, neutralizujących i sorbentów.
Fundusz udziela pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć w formie dotacji na koszty kwalifikowane przedsięwzięcia.
- Kwota dofinansowania przedsięwzięcia może wynieść do 95 % wartości kosztów kwalifikowanych.
- Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji, w zależności od ilości złożonych Wniosków.
PRZYGOTOWANIE WNIOSKU:
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:
- Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 arosik@wfosgw.poznan.pl
- Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
- Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79,jswiokla@wfosgw.poznan.pl
•Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35 dborowska@wfosgw.poznan.pl
•Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
664 921 363
rozliczenia@wfosgw.poznan.pl
Regulamin naboru | 0.29 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku wraz z załącznikami | docx | 0.10 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Kryteria wyboru wniosków | 0.30 MB | Pobierz | |
Wytyczne stosowania przepisów kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami | docx | 0.06 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie o braku zmian do pomocy publicznej | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |