Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Nabór wniosków na przedsięwzięcia z zakresu zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych w ramach programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 1) Dofinansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych”

Informacje


Wnioskodawca

Nabór adresowany jest odpowiednio do podmiotów (z wykluczeniem państwowych jednostek budżetowych) znajdujących się na liście w ramach Porozumienia Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Klimatu i Środowiska z dnia 23.02.2021 r. w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska – na podstawie uzgodnień pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministrem Klimatu i Środowiska, zaakceptowanej przez Ministra Klimatu i Środowiska.

Dziedzina finansowania

Przedsięwzięcia związane z Ogólnopolskim programem finansowania służb ratowniczych, zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:

IV.1 Przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska i likwidacja ich skutków, w tym doposażanie jednostek powołanych do zapobiegania i likwidacji skutków katastrof naturalnych lub ekstremalnych zjawisk atmosferycznych i poważnych awarii

Terminy naboru

Wnioski należy składać w terminie od 01.08.2024 r. do 30.09.2024 r.

Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do

30.09.2024 r. do godz. 15:00.

Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu lub ADE Funduszu należy przesłać do 30.09.2024 r.

O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku wraz z załącznikami w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu lub ADE Funduszu.

Zakres finansowania

Zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, w tym m.in.:

1) nowych samochodów specjalistycznych dla potrzeb ratownictwa górskiego i wodnego lub ratowniczo-gaśniczych, w rozumieniu w art. 2 pkt. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.),

2) nowego (nieużywanego) sprzętu specjalistycznego wyprodukowanego nie później niż w ciągu 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok jego zakupu.

Forma dofinansowania

Fundusz udziela pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć w formie dotacji na koszty kwalifikowane przedsięwzięcia.

Warunki finansowe

1) Intensywność dofinansowania – do 50 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia ze środków NFOŚiGW i WFOSiGW w Poznaniu,

2) Koszty kwalifikowane – zgodnie z „Wytycznymi w zakresie kosztów kwalifikowanych”, z zastrzeżeniem, że niekwalifikowane są koszty nabycia środków trwałych w formie leasingu.

Przygotowanie wniosku

Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.

Wniosek, po przesłaniu w wersji elektronicznej przy użyciu Generatora Wniosków, należy wraz z załącznikami dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu lub przesłać na adres Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu lub ADE Funduszu oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków:  https://wnioski.wfosgw.poznan.pl

UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.

Warunki szczegółowe

Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Programie priorytetowym oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.

Kontakt

Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:

  • Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88, arosik@wfosgw.poznan.pl
  • Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
  • Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35, dborowska@wfosgw.poznan.pl
  • Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, jswiokla@wfosgw.poznan.pl
  • Marta Słoboda, tel. 61 449 92 49, msloboda@wfosgw.poznan.pl
  • Katarzyna Berska, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
  • Natalia Żmijewska, tel. 61 449 92 67, nzmijewska@wfosgw.poznan.pl

Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
te. 532 741 440

e-mail: rozliczenia@wfosgw.poznan.pl

 

Wzory dokumentów i załączniki

Program priorytetowy - Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczychpdf0.16 MBPobierz
Instrukcja przygotowania wniosku wraz z załącznikamipdf0.96 MBPobierz
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotudoc0.03 MBPobierz
Oświadczenie o wywiązywaniu się z zobowiązań cywilnoprawnychdoc0.27 MBPobierz
Oświadczenie o wywiązywaniu się z zobowiązań publicznoprawnychdoc0.27 MBPobierz
Oświadczenie o niewypowiedzeniu Wnioskodawcy lub nierozwiązaniu z nim umowydoc0.27 MBPobierz
Wytyczne stosowania przepisów kodeksu cywilnegopdf0.28 MBPobierz

Harmonogram rzeczowo-finansowyxlsx0.02 MBPobierz
Harmonogram wypłat dotacjixlsx0.02 MBPobierz
Oświadczenie o wyborze wykonawcydocx0.05 MBPobierz
Oświadczenie o ujęciu w budżeciedoc0.04 MBPobierz
Oświadczenie o zawieraniu i/lub nie zawieraniu umów z wykonawcamidocx0.03 MBPobierz

Arkusz rozliczenia umowydoc0.09 MBPobierz
Instrukcja rozliczeń umówdoc0.18 MBPobierz
Wniosek o aneksowanie umowydoc0.04 MBPobierz
Oświadczenie o podatku VATxlsx0.02 MBPobierz
Informacja o numerze rachunku bankowegodoc0.04 MBPobierz
Zestawienie źródeł finansowaniaxlsx0.02 MBPobierz