Nabór wniosków na przedsięwzięcia związane z ochroną bioróżnorodności i świadczeniami ekosystemowymi
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami”:
- JST
- Organizacje pozarządowe
- Inni wnioskodawcy
Szczegółowy wykaz podmiotów znajduje się w Regulaminie naboru.
Przedsięwzięcia związane z ochroną bioróżnorodności i świadczeniami ekosystemowymi, zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
VI.1 Czynna ochrona przyrody na terenach objętych obszarowymi formami ochrony, zgodnie z planami ochrony lub planami zadań ochronnych;
VI.2 Ochrona i rozwój obszarów zieleni w miastach jako elementu systemów miejskich korytarzy ekologicznych i przewietrzania miast, a także przeciwdziałania efektowi termicznemu;
VI.3 Nasadzenia ochronne (śródpolne) na obszarach użytkowanych rolniczo. Tworzenie i uzupełnianie pasów oraz remiz śródpolnych;
VI.4 Listy Działania na rzecz utrzymania i odbudowy populacji zagrożonych i zanikających rodzimych gatunków flory i fauny z wyłączeniem działań na rzecz ochrony i odbudowy populacji pszczół na terenie województwa wielkopolskiego, w tym obejmujące działania polegające na usuwaniu barszczu Sosnowskiego (Heracleum sosnowskyi) oraz innych gatunków roślin i zwierząt mogących zagrozić gatunkom rodzimym lub siedliskom przyrodniczym, wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 września 2011 r.,
VI.5 Tworzenie i modernizacja ośrodków rehabilitacji zwierząt dzikich wolno żyjących gatunków rodzimych
VIII.3 Inne niewymienione działania, służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej, wynikające z zasady zrównoważonego rozwoju i zgodnie z polityką ochrony środowiska, ważne w skali regionalnej lub o znaczącej skali efektu ekologicznego (dotyczy realizacji prac w parkach zabytkowych i obiektach podlegających ochronie konserwatorskiej) w tym działania związane z pielęgnacja drzew.
Wnioski należy składać w terminie od dnia 01.02.2022 r. do dnia 31.03.2022 r. do godz. 15:00
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty poniesione na:
- ochronę lub restytucję populacji roślin lub zwierząt lub grzybów gatunków zagrożonych oraz cennych ekosystemów, w tym siedlisk przyrodniczych;
- prace związane z zakupem i nasadzeniami roślin lub prace pielęgnacyjne na terenach zieleni;
- prace pielęgnacyjne w obrębie form ochrony przyrody ustanawianych przez radę gminy, z wyłączeniem stanowisk dokumentacyjnych;
- prace związane z usuwaniem stanowisk barszczu Sosnowskiego oraz innych gatunków roślin i zwierząt mogących zagrozić gatunkom rodzimym lub siedliskom przyrodniczym.
Fundusz udziela pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć w formie dotacji do części kosztów kwalifikowanych, w formie dotacji i pożyczki (wnioski składane odrębnie na każdą formę pomocy) na pozostałą część kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia oraz pożyczki zwrotnej w całości na całość kosztów kwalifikowanych.
1. Całkowita wielkość kwoty pomocy ze strony Funduszu nie może przekroczyć 100 % wielkości kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, z zastrzeżeniem informacji zawartych poniżej.
2. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia, określona dla poszczególnych priorytetów, może wynieść odpowiednio:
1) do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.1 w formie dotacji i do 30% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
2) do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.2 w formie dotacji i do 30% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
3) do 60% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.3 w formie dotacji i do 40% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
4) do 80 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.4 w formie dotacji i do 20% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
5) do 70 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.5 w formie dotacji i do 30% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
6) do 60 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VIII.3 w formie dotacji i do 40% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
7) do 100% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki dotyczy priorytetu VI.1 – VI.5 i VIII.3.
3. Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji dla każdego priorytetu, w zależności od ilości złożonych Wniosków oraz poziomu spełniania kryteriów selekcji.
4. Warunki udzielenia pomocy finansowej w formie pożyczki są następujące:
1) oprocentowanie liczone jest od niespłaconych kwot kapitału w wysokości WIBOR 1Y (jednoroczny) + 50 punktów bazowych, nie mniej niż 2,5 % rocznie, przy czym ustalenie wysokości oprocentowania następuje na podstawie wysokości stawki WIBOR 1Y z ostatniego dnia roboczego poprzedniego roku;
2) karencja (zwłoka) w spłacie rat kapitałowych pożyczki nie może być dłuższa niż 1 rok od daty zakończenia przedsięwzięcia określonej w Umowie;
3) maksymalny okres trwania Umowy liczony jest od daty jej zawarcia i wynosi 5 lat;
4) pożyczki oprocentowane są od dnia uruchomienia środków przez Fundusz;
5) rozpoczęcie spłaty rat kapitałowych pożyczki następuje po uruchomieniu całej kwoty;
6) zaakceptowania przez Fundusz zaproponowanej formy zabezpieczenia pożyczki;
7) pozytywna ocena finansowa Wnioskodawcy, o ile taka ocena jest wymagana ze względu na statut Wnioskodawcy.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:
•Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, jswiokla@wfosgw.poznan.pl
•Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 arosik@wfosgw.poznan.pl
•Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
•Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35 dborowska@wfosgw.poznan.pl
•Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
664 921 363
rozliczenia@wfosgw.poznan.pl
Regulamin naboru wniosków Bioróżnorodność 2022 | 0.48 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku - dotacja | 0.37 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku - pożyczka | 0.37 MB | Pobierz | |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji do pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.56 MB | Pobierz | |
Oświadczenie o zastosowaniu norm dla nasadzeń | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Wykaz roślin obcego pochodzenia ze szczególnym uwzględnieniem roślin inwazyjnych | 0.18 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o opłacaniu składek ZUS | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach wobec Urzędu Skarbowego | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Prognoza finansowa (bilans, rachunek wyników) | xls | 0.11 MB | Pobierz |
Wykaz zobowiązań wobec jednostek finansowych | xlsx | 0.01 MB | Pobierz |
Struktura wiekowa wszystkich zobowiązań | doc | 0.05 MB | Pobierz |
Struktura kapitałowa podmiotu | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Wytyczne stosowania przepisów Kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz |