Nabór wniosków na przedsięwzięcia w zakresie edukacji ekologicznej
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami”:
- JST
- Przedsiębiorcy
- Organizacje pozarządowe
- Inni wnioskodawcy
- Szczegółowy wykaz podmiotów znajduje się w Regulaminie naboru.
Przedsięwzięcia związane z edukacją ekologiczną, zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
1) VII.1 Wspomaganie edukacji ekologicznej poprzez działania podnoszące świadomość ekologiczną społeczeństwa,
2) VII.2 Wspieranie rozwoju terenowej infrastruktury edukacyjnej,
3) VII.3 Konkursy, warsztaty, olimpiady i inne imprezy upowszechniające wiedzę ekologiczną i przyrodniczą przeznaczone w szczególności dla dzieci i młodzieży,
4) VII.4 Seminaria, konferencje, szkolenia i sympozja z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej w odniesieniu do wszystkich działań objętych priorytetami WFOŚiGW w Poznaniu.
Wnioski należy składać w terminie od dnia 10.12.2021 r. do dnia 31.01.2022 r. do godz. 15:00.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć objętych Naborem zalicza się:
1) w zakresie priorytetu VII.1:
a) opracowanie i druk wydawnictw ekologicznych (tj. książki, monografie, albumy, komiksy, plakaty informacyjne, przewodniki, mapy edukacyjno-turystyczne, kalendarze edukacyjne) wraz z kosztami konsultacji merytorycznych treści wydawnictw;
b) przygotowanie aplikacji o tematyce ekologiczno-przyrodniczej dotyczącej obszaru województwa wielkopolskiego (opracowania merytorycznego, opracowania graficznego oraz prac programistycznych z wyłączeniem kosztów utrzymania tj. nadzoru programistycznego, zakupu oprogramowania, dzierżawy serwera, domeny, zakupu infrastruktury);
c) koszty produkcji wraz z emisją filmów, edukacyjnych programów telewizyjnych i audycji radiowych o tematyce ekologicznej;
d) zakup pomocy dydaktycznych służących bezpośrednio edukacji ekologicznej oraz edukacji w zakresie ochrony środowiska lub przyrody;
e) zakup wyposażenia i sprzętu niezbędnego do realizowania programów edukacyjnych lub pokazów dydaktycznych, w tym: zakup sprzętu audiowizualnego, multimedialnego, sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem edukacyjnym.
2) w zakresie priorytetu VII.2:
a) elementy edukacyjne związane z systemem zbierania wody opadowej/ deszczówki, tylko w przypadku gdy stanowią one element procesu edukacyjnego, wyposażenie ścieżek lub ogródków dydaktycznych, służących edukacji w zakresie nauk przyrodniczych lub nauk o ochronie środowiska lub przyrody, w tym: zakup roślin wieloletnich, infrastruktury edukacyjno – dydaktycznej (m.in. tablice edukacyjne, wiaty edukacyjne, ławki, ławostoły, kosze na odpady itp.), zakładanie łąk kwietnych w ogródkach dydaktycznych, system oznaczenia roślin i informacji o nich, w przypadku gdy działanie to stanowi element procesu dydaktycznego i służy celom edukacyjnym.
3) w zakresie priorytetu VII.3:
a) zakup materiałów plastycznych, dekoracyjnych i fotograficznych oraz usługi związane z realizowanym przedsięwzięciem (w tym wynagrodzenie dla osób prowadzących warsztaty, konkursy);
b) wynajem powierzchni do przeprowadzenia konkursów, warsztatów, olimpiad i innych imprez upowszechniających wiedzę ekologiczną i przyrodniczą wraz z oprzyrządowaniem multimedialnym;
c) nagrody rzeczowe, w szczególności: wydawnictwa, artykuły szkolne, dyplomy, sprzęt sportowo-turystyczny i fotograficzny, sadzonki roślin, sprzęt elektroniczny lub komputerowy, gry dydaktyczne, wycieczki edukacyjne (transport, bilety wstępu do obiektów przyrodniczych);
d) „zielone szkoły”, obozy edukacyjne organizowane na terenie województwa wielkopolskiego (wyżywienie, nocleg, transport, bilety wstępu do obiektów przyrodniczych);
e) wykonanie lub zakup materiałów dydaktycznych lub gadżetów związanych z realizowanym przedsięwzięciem (torby ekologiczne, smycze, długopisy, ołówki, notesy i inne);
f) przygotowanie i druk plakatów, bilbordów, banerów, ogłoszeń prasowych;
g) prowadzenie zajęć, warsztatów, konkursów w trybie on-line.
4) w zakresie priorytetu VII.4:
a) wynajem sal wraz z oprzyrządowaniem multimedialnym, koszty tłumaczeń symultanicznych z kabiną tłumaczeniową;
b) wynagrodzenie prelegentów/wykładowców;
c) koszty organizacyjne związane bezpośrednio z celem przedsięwzięcia z wyłączeniem dofinansowania cateringu i noclegów;
d) opracowanie i druk materiałów szkoleniowych, konferencyjnych i pokonferencyjnych;
e) wykonanie lub zakup materiałów dydaktycznych lub gadżetów związanych z realizowanym przedsięwzięciem (torby ekologiczne, smycze, długopisy, ołówki, notesy, karty pracy i inne);
f) przygotowanie i druk plakatów, banerów;
g) prowadzenie konferencji, szkoleń, seminariów w trybie on-line.
Dotacja do części kosztów kwalifikowanych
Dotacja i pożyczka (wnioski składane odrębnie na każdą formę pomocy) na pozostałą część kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia
Pożyczka zwrotna w całości na całość kosztów kwalifikowanych
1. Całkowita wielkość kwoty pomocy ze strony Funduszu nie może przekroczyć 100 % wielkości kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, z zastrzeżeniem informacji zawartych poniżej.
2. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia w formie dotacji, określona dla poszczególnych priorytetów, może wynieść odpowiednio:
1) do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.1 w formie dotacji i do 30% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
2) do 80% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.2 w formie dotacji i do 20% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
3) do 60% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.3, w formie dotacji i do 40% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
4) do 50 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VII.4. w formie dotacji i do 50% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki przy mieszanym sposobie dofinansowania,
5) do 100% wartości kosztów kwalifikowanych w formie pożyczki.
3. Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji dla każdego priorytetu, w zależności od ilości złożonych Wniosków oraz poziomu spełniania kryteriów dostępu.
4. Warunki udzielenia pomocy finansowej w formie pożyczki są następujące:
1) oprocentowanie liczone jest od niespłaconych kwot kapitału w wysokości WIBOR 1Y (jednoroczny) + 50 punktów bazowych, nie mniej niż 2,5 % rocznie, przy czym ustalenie wysokości oprocentowania następuje na podstawie wysokości stawki WIBOR 1Y z ostatniego dnia roboczego poprzedniego roku;
2) karencja (zwłoka) w spłacie rat kapitałowych pożyczki nie może być dłuższa niż 1 rok od daty zakończenia przedsięwzięcia określonej w Umowie;
3) maksymalny okres trwania Umowy liczony jest od daty jej zawarcia i wynosi 5 lat;
4) pożyczki oprocentowane są od dnia uruchomienia środków przez Fundusz;
5) rozpoczęcie spłaty rat kapitałowych pożyczki następuje po uruchomieniu całej kwoty;
6) zaakceptowania przez Fundusz zaproponowanej formy zabezpieczenia pożyczki;
7) pozytywna ocena finansowa Wnioskodawcy, o ile taka ocena jest wymagana ze względu na statut Wnioskodawcy.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:
•Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35 dborowska@wfosgw.poznan.pl
•Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, jswiokla@wfosgw.poznan.pl
•Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88 arosik@wfosgw.poznan.pl
•Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
•Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
664 921 363
Regulamin naboru | 0.55 MB | Pobierz | |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.56 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Instrukcja przygotowania wniosku - dotacja | 0.32 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku - pożyczka | 0.34 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o opłacaniu składek ZUS | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach wobec Urzędu Skarbowego | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Prognoza finansowa (bilans, rachunek wyników) | xls | 0.10 MB | Pobierz |
Wykaz zobowiązań wobec jednostek finansowych | xlsx | 0.01 MB | Pobierz |
Struktura wiekowa wszystkich zobowiązań | doc | 0.05 MB | Pobierz |
Struktura kapitałowa podmiotu | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Wytyczne stosowania przepisów Kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz |