Efektywność energetyczna i ochrona powietrza 2021
Informacje
Nabór wniosków na przedsięwzięcia w zakresie efektywności energetycznej i ochrony powietrza
1) jednostki samorządu terytorialnego i ich związki,
2) spółdzielnie mieszkaniowe i wspólnoty mieszkaniowe,
3) organy prowadzące szkoły (zgodnie z definicją zawartą w art. 4 pkt 16) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910, ze zm.)) ,
4) niewymienione w pkt 1) – 3) podmioty posiadające osobowość prawną
III.1.Redukcja zanieczyszczeń gazowych, pyłowych lub energetycznych powietrza atmosferycznego, w tym ograniczenie niskiej emisji;
III.2. Zwiększanie udziału energii pozyskiwanej z odnawialnych źródeł w bilansie energetycznym regionu;
III.3. Wdrażanie działań w zakresie oszczędności energii i poprawy efektywności energetycznej, w tym wspieranie ekologicznych form transportu
Wnioski przyjmowane w terminie od 03.02.2021 r. do 12.03.2021 r. do godz. 15.00.
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia zalicza się dostawy, roboty budowlane i usługi niezbędne do uzyskania efektu ekologicznego, związane z:
1) modernizacją źródła ciepła;
2) montażem instalacji solarnej, ogniw fotowoltaicznych, pomp ciepła, rekuperatorów wraz z niezbędną infrastrukturą;
3) montażem pozostałych odnawialnych źródeł energii wraz z niezbędną infrastrukturą;
4) montażem urządzeń kogeneracyjnych wraz z niezbędną infrastrukturą;
5) modernizacją źródeł światła wewnątrz budynków na energooszczędne;
6) modernizacją źródeł światła ulicznego zgodnie z normą PN – EN 13201:2016;
7) budową przyłączy energetycznych, gazowych i cieplnych, jeżeli będą stanowić własność Wnioskodawcy;
8) termomodernizacją obiektów budowlanych zgodnie z audytem energetycznym;
9) modernizacją instalacji c.o., pod warunkiem modernizacji źródła ciepła albo ujęciem modernizacji instalacji c.o. w audycie energetycznym;
10) modernizacją instalacji c.w.u., pod warunkiem modernizacji źródła ciepła albo ujęciem modernizacji instalacji c.w.u. w audycie energetycznym
11) budową i modernizacja sieci ciepłowniczych, likwidacja lokalnych źródeł ciepła i podłączaniem obiektów do sieci ciepłowniczej wraz z budową węzłów cieplnych;
12) poprawą efektywności energetycznej urządzeń;
Pożyczka z możliwością umorzenia
1) Do 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia;
2) Pożyczka udzielona przez Fundusz może być umorzona do wysokości 10%, 15%, 20% lub 30% udzielonej kwoty, lecz nie więcej niż 800.000,00 zł zgodnie z zapisami zawartymi w Regulaminie naboru.
Wniosek wypełnia się przy użyciu generatora wniosków pn. „WNIOSKI”, który jest dostępny na stronie internetowej WFOŚiGW w Poznaniu: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
Przed przystąpieniem do wypełniania formularza należy zapoznać się z „Instrukcją przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Agnieszka Chatłas
tel. 61 845 62 96
agnieszka.chatlas@wfosgw.poznan.pl
Paweł Stanek
tel. 61 845 62 16
pawel.stanek@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru | 0.31 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania wniosku | 0.40 MB | Pobierz | |
Druki efektów rzeczowo-ekologicznych | zip | 0.56 MB | Pobierz |
Wzory druków związanych z pomocą publiczną | zip | 1.11 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.14 MB | Pobierz |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.46 MB | Pobierz | |
Załączniki do wniosku | 0.17 MB | Pobierz | |
Wymagania techniczne | 0.26 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Informacja o numerach rachunków bankowych (według wzoru A5) | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Oświadczenie o podatku od towarów i usług VAT (według wzoru A4) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Zestawienie źródeł finansowania pełnego kosztu przedsięwzięcia (według wzoru A2) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia (według wzoru A1-1) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o trybie wyboru wykonawcy (według wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Harmonogram wypłat i spłat pożyczki (według wzoru A10) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Struktura kapitałowa podmiotu (według wzoru A18) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o opłacaniu składek ZUS (według wzoru A17) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach wobec Urzędu Skarbowego (według wzoru A16) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Prognoza finansowa (bilans, rachunek wyników) według wzorów F1, F2 | xls | 0.10 MB | Pobierz |
Wykaz zobowiązań wobec jednostek finansowych (według wzoru F3) | xlsx | 0.01 MB | Pobierz |
Struktura wiekowa wszystkich zobowiązań (według wzoru F4) | doc | 0.05 MB | Pobierz |
Oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19) | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o terminach realizacji przedsięwzięcia (według wzoru A14) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Karta efektu ekologicznego (według wzoru: OA – ochrona powietrza i OZE) | xlsx | 0.15 MB | Pobierz |
Pomoc-publiczna_Załącznik-PP-3 | docx | 0.08 MB | Pobierz |
Instrukcja-wypełniania-załącznika-PP-3-Pomoc-publiczna | 0.64 MB | Pobierz | |
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej_Załącznik-PP-4 | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie-o-niewystąpieniu-krzyżowego-finansowania-Podmiotu-2 | doc | 0.14 MB | Pobierz |
Formularz_pomoc_inna_niż_pomoc_w_rolnictwie_lub_rybołówstwie_pomoc_de_minimis | xlsx | 0.08 MB | Pobierz |
Formularz_informacji_przy_ubieganiu_się_o_pomoc_de_minimis_-_rozp_KE_nr_1407_2013_od_dnia_15112014 | xlsx | 0.08 MB | Pobierz |
Formularz-informacji-do-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie-lub-rybołówstwie | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Formularz_informacji-przedstawionych_do_pomocy_de_minimis_UOiG | xlsx | 0.08 MB | Pobierz |