Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Modernizacja obiektów OSP 2021

Informacje


Wnioskodawca

Nabór wniosków na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza wspierające działalność ochotniczych straży pożarnych

1) jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego – „JST”,
2) ochotnicze straże pożarne – „OSP”,

Dziedzina finansowania

III.1. Redukcja zanieczyszczeń gazowych, pyłowych lub energetycznych powietrza atmosferycznego, w tym ograniczenie niskiej emisji;
III.2. Zwiększanie udziału energii pozyskiwanej z odnawialnych źródeł w bilansie energetycznym regionu;
III.3. Wdrażanie działań w zakresie oszczędności energii i poprawy efektywności energetycznej, w tym wspieranie ekologicznych form transportu.

Terminy naboru

Wnioski należy składać w terminie od 15.03.2021 r. do 23.04.2021 r. do godz. 15.00.

Zakres finansowania

Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć wskazanych w § 4 zalicza się dostawy, roboty budowlane i usługi niezbędne do uzyskania efektu ekologicznego, związane z:
1) przygotowaniem i oczyszczeniem podłoża pod ocieplenie, zakup materiału, wykonanie ocieplenia, wykonanie warstwy elewacyjnej,
2) drenażem (osuszaniem) przy ociepleniu fundamentów,
3) wykonaniem opaski wokół budynku przy ocieplaniu ścian przyziemia,
4) użyciem sprzętu, który jest niezbędny do wykonania prac termomodernizacyjnych (np. rusztowania),
5) modernizacją konstrukcji dachu/stropodachu niezbędną przy ociepleniu, wymianą pokrycia dachowego w przypadku, gdy towarzyszy jego ociepleniu,
6) wymianą okien wraz z wymianą parapetów okiennych zewnętrznych,
7) wymianą drzwi zewnętrznych/bram garażowych,
8) demontażem i montażem obróbek blacharskich, instalacji odgromowej, orynnowania,
9) wymianą wewnętrznej instalacji c.o. i c.w.u., w tym zakupem i montażem grzejników, zaworów termostatycznych,
10) zakupem i montażem instalacji ogrzewania elektrycznego przy jednoczesnym zakupie i montażu instalacji fotowoltaicznej wraz z osprzętem,
11) wykorzystaniem technologii odnawialnych źródeł energii:
− zakupem i montażem instalacji solarnej tzn. kolektorów słonecznych wraz z osprzętem, konstrukcją wsporczą,
− zakupem i montażem instalacji fotowoltaicznych tzn. ogniw fotowoltaicznych wraz z osprzętem, konstrukcją wsporczą,
− zakupem i montażem pompy ciepła wraz z osprzętem oraz pracami geologicznymi niezbędnymi do przeprowadzania montażu pompy,
12) demontażem starej instalacji źródła ciepła, zakupem i montażem nowej instalacji technologicznej źródła ciepła wraz z niezbędną aparaturą kontrolno-pomiarową, instalacją elektryczną w obrębie kotłowni, zbiornikami na paliwo, czujnikiem tlenku węgla, montażem węzła cieplnego wraz z osprzętem,
13) rozruchem technologicznym instalacji i urządzeń,
14) przyłączeniem do sieci elektrycznej, ciepłowniczej lub gazowej,
15) wykonaniem wewnętrznej instalacji gazowej wraz z niezbędną aparaturą,
16) demontażem starych opraw elektrycznych i źródeł światła wraz z kosztami pracy niezbędnego sprzętu,
17) zakupem i montażem nowych opraw elektrycznych i źródeł światła wraz z kosztami pracy niezbędnego sprzętu,
18) modernizacją i wymianą systemu sterowania oświetleniem, montażem urządzeń do inteligentnego sterowania oświetleniem,
19) wymianą bezpieczników, zapłonników, przewodów elektrycznych od oprawy do bezpieczników (dotyczy oświetlenia zewnętrznego),
20) nadzorem inwestorskim w zakresie wnioskowanego przedsięwzięcia.

Forma dofinansowania

Dotacja

Warunki finansowe

Do 90% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, lecz nie więcej niż 30 000,00 zł zgodnie z zapisami zawartymi w Regulaminie naboru.

Przygotowanie wniosku

Wniosek wypełnia się przy użyciu generatora wniosków pn. „WNIOSKI”, który jest dostępny na stronie internetowej Funduszu: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl

Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Warunki szczegółowe

Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.

Wzory dokumentów i załączniki

Regulamin Naborupdf0.31 MBPobierz
Wymagania technicznepdf0.28 MBPobierz
Instrukcja wypełniania wnioskupdf0.39 MBPobierz
Wzory druków efektów rzeczowo-ekologicznychzip0.56 MBPobierz
Wzory druków związanych z pomocą publicznązip1.11 MBPobierz
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotudoc0.14 MBPobierz
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcypdf1.46 MBPobierz
Spis załączników wymaganych do wnioskupdf0.17 MBPobierz

Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15)doc0.03 MBPobierz
Informacja o numerach rachunków bankowych (według wzoru A5)doc0.04 MBPobierz
Oświadczenie o podatku od towarów i usług VAT (według wzoru A4)xlsx0.02 MBPobierz
Zestawienie źródeł finansowania pełnego kosztu przedsięwzięcia (według wzoru A2)xlsx0.02 MBPobierz
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia (według wzoru A1-2)xlsx0.02 MBPobierz
Oświadczenie o trybie wyboru wykonawcy (według wzoru A3-1)docx0.03 MBPobierz
Harmonogram wypłat dotacji (według wzoru A11)xlsx0.02 MBPobierz
Oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19)docx0.02 MBPobierz
Oświadczenie o terminach realizacji przedsięwzięcia (według wzoru A14)doc0.03 MBPobierz
Karta efektu ekologicznego (według wzoru: OA)pdf0.48 MBPobierz
Oświadczenie dotyczące decyzji administracyjnych i nadzoru inwestorskiego (według wzoru A20)doc0.07 MBPobierz
Pomoc-publiczna_Załącznik-PP-3docx0.08 MBPobierz
Instrukcja-wypełniania-załącznika-PP-3-Pomoc-publicznapdf0.64 MBPobierz
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej_Załącznik-PP-4docx0.02 MBPobierz
Oświadczenie-o-niewystąpieniu-krzyżowego-finansowania-Podmiotu-2doc0.14 MBPobierz
Formularz_pomoc_inna_niż_pomoc_w_rolnictwie_lub_rybołówstwie_pomoc_de_minimisxlsx0.08 MBPobierz
Formularz_informacji_przy_ubieganiu_się_o_pomoc_de_minimis_-_rozp_KE_nr_1407_2013_od_dnia_15112014xlsx0.08 MBPobierz
Formularz-informacji-do-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie-lub-rybołówstwiedoc0.04 MBPobierz
Formularz_informacji-przedstawionych_do_pomocy_de_minimis_UOiGxlsx0.08 MBPobierz

Arkusz rozliczenia umowydoc0.09 MBPobierz
Instrukcja rozliczeń umówdoc0.17 MBPobierz
Wniosek o aneksowanie umowydoc0.04 MBPobierz
Wytyczne stosowania przepisów Kodeksu cywilnego od 01.07.2021 r.docx0.05 MBPobierz