Wody opadowe i roztopowe 2022
Informacje
Nabór wniosków na przedsięwzięcia związane z gospodarowaniem wodami opadowymi i roztopowymi:
1) jednostki samorządu terytorialnego i ich związki,
2) podmioty posiadające osobowość prawną,
Wnioski należy składać w terminie od 27.04.2022 r. do 10.06.2022 r.
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia zalicza się dostawy, roboty budowlane i usługi niezbędne do uzyskania efektu ekologicznego, szczególnie związane z:
- budową zbiorników retencyjnych naziemnych;
- budową zbiorników retencyjnych podziemnych;
- adaptacją istniejących zbiorników na potrzeby zbiorników retencyjnych;
- budową instalacji rozsączającej lub nawadniającej, łącznie z realizacją przedsięwzięć, o których mowa w pkt 1) – 3);
- budową instalacji odprowadzającej wody opadowe zebrane z rynien, wpustów do zbiorników, o których mowa w pkt 1) – 3) łącznie z realizacją tych przedsięwzięć;
- rozszczelnieniem powierzchni nieprzepuszczalnych (z wyłączeniem dróg i ulic) o minimalnej powierzchni 100 m2;
- budową, rozbudową, przebudową instalacji do odzysku wody szarej;
- opracowaniem dokumentacji niezbędnej do realizacji przedsięwzięcia jako uzupełnienie ww. przedsięwzięć.
Warunkiem koniecznym otrzymania wsparcia w przypadku przedsięwzięć polegających na rozszczelnieniu powierzchni nieprzepuszczalnych jest odprowadzanie, na dzień złożenia wniosku, wód opadowych lub roztopowych do sieci kanalizacji deszczowej lub ogólnospławnej (również poprzez odprowadzanie wód opadowych lub roztopowych na powierzchnię dróg/ulic wyposażonych w kanalizację deszczową lub ogólnospławną).
Warunkiem koniecznym otrzymania wsparcia w przypadku przedsięwzięć polegających na rozszczelnieniu powierzchni nieprzepuszczalnych jest brak zmiany sposobu użytkowania terenu.
Pożyczka z umorzeniem
1) finansowanie do 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia;
2) pożyczka udzielona przez Fundusz może być umorzona do wysokości:
a) 20% udzielonej kwoty, z zastrzeżeniem lit. b) – c) poniżej;
b) 30% udzielonej kwoty na przedsięwzięcia realizowane przez:
– jednostki samorządu terytorialnego,
– spółki prawa handlowego, w których Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki posiadają co najmniej 51% udziałów lub akcji w kapitale zakładowym,
– osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych,
– samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
z zastrzeżeniem lit c) poniżej;
c) Łączna kwota umorzenia dla jednego przedsięwzięcia nie może przekroczyć kwoty 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy zł 00/100). Dla przedsięwzięć objętych pomocą publiczną, umorzenie pożyczki zostanie udzielone jako pomoc de minimis, zgodnie z limitami wynikającymi z właściwych unijnych aktów prawnych. Dniem udzielenia pomocy publicznej z tytułu umorzenia pożyczki będzie dzień podjęcia Uchwały Zarządu o umorzeniu pożyczki.
Wniosek wypełnia się przy użyciu Generatora Wniosków, który jest dostępny na stronie internetowej Funduszu: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login
Wniosek należy sporządzić w języku polskim zgodnie z ”Instrukcją przygotowania Wniosku wraz z załącznikami”.
Wniosek, po przesłaniu w wersji elektronicznej przy użyciu Generatora Wniosków, należy wraz z załącznikami wydrukować, podpisać oraz dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu.
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Anna Romanowska, tel. 61 845 62 71, aromanowska@wfosgw.poznan.pl
Jędrzej Piątek, tel. 61 845 62 62, jpiatek@wfosgw.poznan.pl
W zakresie analizy zdolności kredytowej i dokumentów finansowych:
Beata Rempińska, tel. 61 845 62 39, brempinska@wfosgw.poznan.pl
Anna Pałczyńska, tel. 61 449 92 56, apalczynska@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru | 0.30 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania wniosku | 0.43 MB | Pobierz | |
Spis załączników do wniosku | 0.23 MB | Pobierz | |
Druki efektów rzeczowo-ekologicznych | zip | 0.02 MB | Pobierz |
Wzory druków związanych z pomocą publiczną | zip | 0.60 MB | Pobierz |
Wymagania techniczne | 0.28 MB | Pobierz | |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.46 MB | Pobierz | |
Prognoza bilansu i rachunku wyników (wg wzoru F1, F2) | xls | 0.11 MB | Pobierz |
Wykaz zobowiązań (wg wzoru F3) | xlsx | 0.01 MB | Pobierz |
Struktura wiekowa zobowiązań (wg wzoru F4) | doc | 0.05 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo – finansowy (wg wzoru A1-1) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o trybie wyboru wykonawcy (wg wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19) | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Druki efektów rzeczowo-ekologicznych | zip | 0.02 MB | Pobierz |
Wzory druków związanych z pomocą publiczną | zip | 0.62 MB | Pobierz |
Załączniki do umowy | 0.22 MB | Pobierz | |
Harmonogram wypłaty i spłaty pożyczki | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Szablon umowy pożyczki umarzalnej Samorząd U-42 | 0.26 MB | Pobierz | |
Szablon umowy pożyczki umarzalnej Podmiot - U-43 | 0.30 MB | Pobierz | |
Źródła finansowania (wg wzoru A2) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Wniosek w zakresie zmiany wysokości oprocentowania pożyczki | doc | 0.03 MB | Pobierz |