EKOPRACOWNIA w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”. Nabór dwuetapowy (Etap II)
Informacje
Etap II – Nabór główny – organ prowadzący daną szkołę
Nabór obejmuje przedsięwzięcia polegające na utworzeniu/wyposażeniu pracowni szkolnej przyrodniczej albo dotyczącej odnawialnych źródeł energii (ekopracowni) wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego w utworzonej/wyposażonej ekopracowni realizowane w roku 2023 na terenie województwa wielkopolskiego w szkołach podstawowych lub ponadpodstawowych.
Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 19.05.2023 r. do godz. 15:00.
Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 19.05.2023 r. do godziny 23:59.
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć objętych Naborem zalicza się koszty poniesione na:
- Zakup sprzętu laboratoryjnego, zestawów pomiarowych, odczynników chemicznych
- Zakup pomocy dydaktycznych, gier, filmów, czasopism, książek
- Zakup sprzętu audio-video, komputerowego, fotograficznego, urządzeń wielofunkcyjnych
- Wyposażenia do prowadzenia zajęć edukacyjnych (ławy, stoły, krzesła, gabloty, tablice, sprzęt multimedialny, wyposażenie do ekspozycji, biurka, stojaki na mapy itp.)
- Zakup tablic edukacyjnych w tym: tablic informacyjnych, tablic interaktywnych
- Zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów (pod warunkiem powiązania ich z działaniami edukacyjnymi)
- Zakup materiałów biurowych i papierniczych
- Materiały promocyjno-informacyjne (plakaty, roll-upy, banery, gadżety proekologiczne, tj. wytworzone z materiałów biodegradowalnych lub pochodzących z recyklingu – preferowane)
- Opracowanie, skład oraz druk materiałów szkoleniowych i informacyjnych
- Zakup nośników elektronicznych
- Opracowanie i obsługa strony internetowej projektu
- Roboty budowlane (oświetlenie, instalacja elektryczna i wod.-kan.)
- Oznakowanie inwestycji z podaniem źródła finansowania
Dotacja do części kosztów kwalifikowanych (refundacja poniesionych kosztów).
Formy i intensywność udzielania dofinansowania:
- Forma dofinansowania: dotacja (refundacja poniesionych kosztów).
- Intensywność dofinansowania:
1) do 95% kosztów kwalifikowanych dla gmin, których co najmniej 10% powierzchni stanowi teren parku narodowego
2) do 90% kosztów kwalifikowanych dla pozostałych.
- Maksymalna wysokość dofinansowania wynosi:
1) do 50 tys. zł z przeznaczeniem na utworzenie i wyposażenie ekopracowni/sali edukacyjnej przyrodniczej wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego;
2) do 75 tys. zł z przeznaczeniem na utworzenie i wyposażenie ekopracowni/sali edukacyjnej dotyczącej odnawialnych źródeł energii, wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego.
Etap II – Nabór główny – Wniosek wraz z załącznikami (dotyczy podmiotów/zgłoszeń, które przeszły pozytywnie pierwszy etap oceny przez Kapitułę konkursową).
- Do wniosku oprócz wymaganych załączników należy załączyć szczegółowy program związany z realizacją ekopracowni – opis merytoryczny przedsięwzięcia do wniosku, który należy wypełnić zgodnie z wytycznymi ww. dokumentu, m in.:
1) Wnioski mogą dotyczyć realizacji programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu ekopracowni wraz z uzasadnieniem powstania/remontu ekopracowni. W ramach streszczenia należy uwzględnić planowaną liczbę odbiorców przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem podanej wartości (minimalny wskaźnik osiągnięcia celu programu dla jednego przedsięwzięcia – ekopracowni wynosi 5000 osób, w tym min 500 osób działania bezpośredniej edukacji), harmonogram realizacji przedsięwzięcia, proponowany kalendarz zajęć/wydarzeń (na okres 1 roku) wraz z przykładowym scenariuszem zajęć, zaangażowania partnerów lub społeczności lokalnych oraz zespołu realizującego przedsięwzięcie.
2) Należy podać ramowy opis wszystkich działań planowanych do realizacji w ramach przedsięwzięcia (wszystkie formy edukacyjne oraz narzędzia/instrumenty zastosowane do realizacji działań edukacyjnych). Należy opisać wszystkie działania przewidziane w projekcie, niezależnie od źródła finansowania, niezależnie od podmiotu, który ma finansować ich realizację. Opis powinien być przejrzysty, uporządkowany chronologicznie, spójny z harmonogramem rzeczowo – finansowym. Działania powinny być komplementarne, możliwe do realizacji przy zakładanych środkach i posiadanych zasobach i dostosowane do kalendarza uzależnionego od specyfiki projektu i wybranego odbiorcy.
Wnioski wraz za załącznikami (dotyczy podmiotów/zgłoszeń, które przeszły pozytywnie pierwszy etap oceny przez Kapitułę konkursową) należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków.
https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
- Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35, dorota.borowska@wfosgw.poznan.pl
- Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88, agnieszka.rosik@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru | 0.30 MB | Pobierz | |
Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej | 0.75 MB | Pobierz | |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Informacja do weryfikacji pomocy publicznej | docx | 0.04 MB | Pobierz |
Instrukcja wypełniania wniosku PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Opis merytoryczny przedsięwzięcia | docx | 0.06 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewypowiedzeniu Wnioskodawcy lub nierozwiązaniu z nim umowy | doc | 0.14 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Wytyczne stosowania kodeksu cywilnego | 0.32 MB | Pobierz | |
Załacznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia (wg wzoru A1-2b) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (wg wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) (wg wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (wg wzoru A19) | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznej | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.44 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |