Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

EKOPRACOWNIA w ramach „Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”. Nabór dwuetapowy (Etap II)

Informacje


Wnioskodawca

Etap II – Nabór główny – organ prowadzący daną szkołę

Dziedzina finansowania

Nabór obejmuje przedsięwzięcia polegające na utworzeniu/wyposażeniu pracowni szkolnej przyrodniczej albo dotyczącej odnawialnych źródeł energii (ekopracowni) wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego w utworzonej/wyposażonej ekopracowni realizowane w roku 2023 na terenie województwa wielkopolskiego w szkołach podstawowych lub ponadpodstawowych.

Terminy naboru

Wnioski złożone w formie papierowej należy dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu do 19.05.2023 r. do godz. 15:00.

Wnioski złożone na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu należy przesłać do 19.05.2023 r. do godziny 23:59.

O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

 

Zakres finansowania

Do kosztów kwalifikowanych przedsięwzięć objętych Naborem zalicza się koszty poniesione na:

  1. Zakup sprzętu laboratoryjnego, zestawów pomiarowych, odczynników chemicznych
  2. Zakup pomocy dydaktycznych, gier, filmów, czasopism, książek
  3. Zakup sprzętu audio-video, komputerowego, fotograficznego, urządzeń wielofunkcyjnych
  4. Wyposażenia do prowadzenia zajęć edukacyjnych (ławy, stoły, krzesła, gabloty, tablice, sprzęt multimedialny, wyposażenie do ekspozycji, biurka, stojaki na mapy itp.)
  5. Zakup tablic edukacyjnych w tym: tablic informacyjnych, tablic interaktywnych
  6. Zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów (pod warunkiem powiązania ich z działaniami edukacyjnymi)
  7. Zakup materiałów biurowych i papierniczych
  8. Materiały promocyjno-informacyjne (plakaty, roll-upy, banery, gadżety proekologiczne, tj. wytworzone z materiałów biodegradowalnych lub pochodzących z recyklingu – preferowane)
  9. Opracowanie, skład oraz druk materiałów szkoleniowych i informacyjnych
  10. Zakup nośników elektronicznych
  11. Opracowanie i obsługa strony internetowej projektu
  12. Roboty budowlane (oświetlenie, instalacja elektryczna i wod.-kan.)
  13. Oznakowanie inwestycji z podaniem źródła finansowania
Forma dofinansowania

Dotacja do części kosztów kwalifikowanych (refundacja poniesionych kosztów).

Warunki finansowe

Formy i intensywność udzielania dofinansowania:

  1. Forma dofinansowania: dotacja (refundacja poniesionych kosztów).
  2. Intensywność dofinansowania:

    1) do 95% kosztów kwalifikowanych dla gmin, których co najmniej 10% powierzchni stanowi teren parku narodowego

    2) do 90% kosztów kwalifikowanych dla pozostałych.

  3. Maksymalna wysokość dofinansowania wynosi:

1) do 50 tys. zł z przeznaczeniem na utworzenie i wyposażenie ekopracowni/sali edukacyjnej przyrodniczej wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego;

2) do 75 tys. zł z przeznaczeniem na utworzenie i wyposażenie ekopracowni/sali edukacyjnej dotyczącej odnawialnych źródeł energii, wraz ze zrealizowaniem programu edukacyjnego.

Etap II – Nabór główny – Wniosek wraz z załącznikami (dotyczy podmiotów/zgłoszeń, które przeszły pozytywnie pierwszy etap oceny przez Kapitułę konkursową).

  1. Do wniosku oprócz wymaganych załączników należy załączyć szczegółowy program związany z realizacją ekopracowni – opis merytoryczny przedsięwzięcia do wniosku, który należy wypełnić zgodnie z wytycznymi ww. dokumentu, m in.:

1) Wnioski mogą dotyczyć realizacji programu edukacyjnego opartego na wykorzystaniu ekopracowni wraz z uzasadnieniem powstania/remontu ekopracowni. W ramach streszczenia należy uwzględnić planowaną liczbę odbiorców przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem podanej wartości (minimalny wskaźnik osiągnięcia celu programu dla jednego przedsięwzięcia – ekopracowni wynosi 5000 osób, w tym min 500 osób działania bezpośredniej edukacji), harmonogram realizacji przedsięwzięcia, proponowany kalendarz zajęć/wydarzeń (na okres 1 roku) wraz z przykładowym scenariuszem zajęć, zaangażowania partnerów lub społeczności lokalnych oraz zespołu realizującego przedsięwzięcie.

2) Należy podać ramowy opis wszystkich działań planowanych do realizacji w ramach przedsięwzięcia (wszystkie formy edukacyjne oraz narzędzia/instrumenty zastosowane do realizacji działań edukacyjnych). Należy opisać wszystkie działania przewidziane w projekcie, niezależnie od źródła finansowania, niezależnie od podmiotu, który ma finansować ich realizację. Opis powinien być przejrzysty, uporządkowany chronologicznie, spójny z harmonogramem rzeczowo – finansowym. Działania powinny być komplementarne, możliwe do realizacji przy zakładanych środkach i posiadanych zasobach i dostosowane do kalendarza uzależnionego od specyfiki projektu i wybranego odbiorcy.

Przygotowanie wniosku

Wnioski wraz za załącznikami (dotyczy podmiotów/zgłoszeń, które przeszły pozytywnie pierwszy etap oceny przez Kapitułę konkursową) należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków.

https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login

UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.

Warunki szczegółowe

Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.

Kontakt
Wzory dokumentów i załączniki

Regulamin Naboru pdf0.30 MBPobierz
Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznejpdf0.75 MBPobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimisxlsx0.07 MBPobierz
Informacja do weryfikacji pomocy publicznejdocx0.04 MBPobierz
Instrukcja wypełniania wniosku PP-3pdf0.30 MBPobierz
Opis merytoryczny przedsięwzięciadocx0.06 MBPobierz
Oświadczenie o niewypowiedzeniu Wnioskodawcy lub nierozwiązaniu z nim umowydoc0.14 MBPobierz
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotudoc0.02 MBPobierz
Wytyczne stosowania kodeksu cywilnegopdf0.32 MBPobierz
Załacznik PP-3 Pomoc publicznadocx2.46 MBPobierz

Harmonogram rzeczowo-finansowy przedsięwzięcia (wg wzoru A1-2b)xlsx0.02 MBPobierz
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (wg wzoru A15)doc0.03 MBPobierz
Oświadczenie o zastosowaniu przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) (wg wzoru A3-1)docx0.03 MBPobierz
Umowa z wykonawcą/wykonawcami na realizację przedsięwzięcia i/lub oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (wg wzoru A19)docx0.02 MBPobierz
Oświadczenie-o-braku-zmian-do-pomocy-publicznejdocx0.02 MBPobierz
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna docx2.44 MBPobierz
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimisxlsx0.07 MBPobierz

Arkusz rozliczenia umowydoc0.09 MBPobierz
Instrukcja rozliczeń umówdoc0.18 MBPobierz
Wniosek o aneksowanie umowydoc0.04 MBPobierz
Oświadczenie o podatku VATxlsx0.02 MBPobierz
Informacja o numerze rachunku bankowegodoc0.04 MBPobierz
Zestawienie źródeł finansowaniaxlsx0.02 MBPobierz