Gospodarka odpadami 2022
Informacje
Nabór wniosków na przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami
1) jednostek samorządu terytorialnego i ich związków,
2) podmiotów świadczących usługi publiczne w ramach realizacji zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
3) innych podmiotów posiadających osobowość prawną.
Wnioski należy składać w terminie od 01.07.2022 r. do 29.07.2022 r.
Fundusz udziela pomocy finansowej na realizację przedsięwzięć, w wyniku których zostanie uzyskany efekt ekologiczny, związanych z:
1) budową, rozbudową lub modernizacją systemów selektywnego zbierania odpadów,
2) budową, rozbudową, modernizacją systemów zagospodarowania odpadów selektywnie zebranych, systemów do ponownego wykorzystania odpadów (recykling),
3) zakupem infrastruktury niezbędnej do selektywnego zbierania odpadów, zagospodarowania odpadów zebranych selektywnie, do ponownego wykorzystania odpadów (recykling),
4) budową, rozbudową lub modernizacją systemów związanych z kompostowaniem odpadów organicznych,
5) budową, rozbudową, modernizacją instalacji do termicznego przekształcania odpadów z odzyskiem energii,
6) organizowaniem miejsc, o których mowa w art. 24a ustawy o odpadach,
7) usunięciem i zagospodarowaniem odpadów niewłaściwie składowanych lub magazynowanych wraz z przeprowadzeniem remediacji powierzchni ziemi (w zakresie skutków spowodowanych oddziaływaniem usuwanych odpadów) realizowanym przez jednostki samorządu terytorialnego w trybie wykonania zastępczego w rozumieniu ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2022 r., poz. 479) lub na podstawie art. 26a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r o odpadach (Dz. U. z 2022 r., poz. 699),
8) innymi przedsięwzięciami związanymi z gospodarką odpadami, w wyniku realizacji których zostanie osiągnięty efekt ekologiczny.
Pożyczka z umorzeniem
1) finansowanie do 100% kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia;
2) pożyczka udzielona przez Fundusz może być umorzona do wysokości:
a) 20% udzielonej kwoty, z zastrzeżeniem lit. b) – c) poniżej;
b) 30% udzielonej kwoty na przedsięwzięcia realizowane przez:
– jednostki samorządu terytorialnego,
– spółki prawa handlowego, w których Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego lub ich związki posiadają co najmniej 51% udziałów lub akcji w kapitale zakładowym,
– osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych,
– samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, z zastrzeżeniem lit c) poniżej;
c) łączna kwota umorzenia dla jednego przedsięwzięcia nie może przekroczyć kwoty 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy zł 00/100). Dla przedsięwzięć objętych pomocą publiczną, umorzenie pożyczki zostanie udzielone jako pomoc de minimis, zgodnie z limitami wynikającymi z właściwych unijnych aktów prawnych. Dniem udzielenia pomocy publicznej z tytułu umorzenia pożyczki będzie dzień podjęcia Uchwały Zarządu o umorzeniu pożyczki;
Wniosek wypełnia się przy użyciu Generatora Wniosków, który jest dostępny na stronie internetowej
Funduszu: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl/login
Wniosek należy sporządzić w języku polskim zgodnie z ”Instrukcją przygotowania Wniosku wraz z załącznikami”.
Wniosek, po przesłaniu w wersji elektronicznej przy użyciu Generatora Wniosków, należy wraz z załącznikami wydrukować, podpisać oraz dostarczyć do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą ePUAP Funduszu.
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Tomasz Werbowski, tel. 61 845 62 52 tomasz.werbowski@wfosgw.poznan.pl
W zakresie analizy zdolności kredytowej i dokumentów finansowych:
Beata Rempińska, tel. 61 845 62 39, brempinska@wfosgw.poznan.pl
Anna Pałczyńska, tel. 61 449 92 56, apalczynska@wfosgw.poznan.pl
W zakresie pomocy publicznej:
Anna Romanowska, tel. 61 845 62 71, aromanowska@wfosgw.poznan.pl
Regulamin naboru | 0.31 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania wniosku | 0.43 MB | Pobierz | |
Spis załączników do wniosku | 0.23 MB | Pobierz | |
Efekt ekologiczny OPZ-V | doc | 0.16 MB | Pobierz |
Wzory druków związanych z pomocą publiczną | zip | 0.60 MB | Pobierz |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.46 MB | Pobierz | |
Wymagania techniczne | 0.25 MB | Pobierz | |
Prognoza bilansu i rachunku wyników (wg wzoru F1, F2) | xls | 0.11 MB | Pobierz |
Wykaz zobowiązań (wg wzoru F3) | xlsx | 0.01 MB | Pobierz |
Struktura wiekowa zobowiązań (wg wzoru F4) | doc | 0.05 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo – finansowy (wg wzoru A1-1) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu przedsięwzięcia w budżecie (według wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o trybie wyboru wykonawcy (wg wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie dotyczące umów z wykonawcą/wykonawcami (według wzoru A19) | docx | 0.06 MB | Pobierz |
efekt ekologiczny OPZ-V | doc | 0.16 MB | Pobierz |
Wzory druków związanych z pomocą publiczną | zip | 0.62 MB | Pobierz |
Spis załączników do umowy | 0.22 MB | Pobierz | |
Szablon umowy pożyczki umarzalnej Samorząd - U42 | 0.26 MB | Pobierz | |
Szablon umowy pożyczki umarzalnej Podmiot - U43 | 0.30 MB | Pobierz | |
Źródła finansowania (wg wzoru A2) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Wniosek w zakresie zmiany wysokości oprocentowania pożyczki | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Arkusz rozliczenia umowy | doc | 0.09 MB | Pobierz |
Instrukcja rozliczeń | doc | 0.17 MB | Pobierz |
Wniosek o aneksowanie umowy | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Oświadczenie VAT | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Informacja o numerze rachunku bankowego | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Zestawienie źródeł finansowania | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Harmonogram wypłat i spłat pożyczki | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |