Innowacyjna zielona infrastruktura i ochrona bioróżnorodności
Informacje
Nabór adresowany jest odpowiednio do wymienionych niżej podmiotów, zwanych dalej „Wnioskodawcami”:
- Jednostek samorządu terytorialnego i ich związków,
- Państwowych Gospodarstw Leśnych Lasów Państwowych,
- Samorządowych i państwowych jednostek posiadających osobowość prawną,
- Państwowych i samorządowych instytucji kultury,
- Fundacji i stowarzyszeń,
- Związków wyznaniowych,
- Spółek prawa handlowego,
- Zakładów Opieki Zdrowotnej,
Szczegółowy wykaz podmiotów znajduje się w Regulaminie naboru.
Przedsięwzięcia związane z innowacyjną zieloną infrastrukturą oraz ochroną bioróżnorodności zgodne z Listą Przedsięwzięć Priorytetowych punkty:
VI.1 Czynna ochrona przyrody na terenach objętych obszarowymi formami ochrony, zgodnie z planami ochrony lub planami zadań ochronnych;
VI.2 Ochrona i rozwój obszarów zieleni w miastach jako elementu systemów miejskich korytarzy ekologicznych i przewietrzania miast, a także przeciwdziałania efektowi termicznemu;
VI.3 Nasadzenia ochronne (śródpolne) na obszarach użytkowanych rolniczo. Tworzenie i uzupełnianie pasów oraz remiz śródpolnych;
VI.4 Listy Działania na rzecz utrzymania i odbudowy populacji zagrożonych i zanikających rodzimych gatunków flory i fauny z wyłączeniem działań na rzecz ochrony i odbudowy populacji pszczół na terenie województwa wielkopolskiego, w tym obejmujące działania polegające na usuwaniu barszczu Sosnowskiego (Heracleum sosnowskyi) oraz innych gatunków roślin i zwierząt mogących zagrozić gatunkom rodzimym lub siedliskom przyrodniczym, wymienionych w Rozporządzeniu Ministrów z dnia 9 grudnia 2022 r.,
VI.5 Tworzenie i modernizacja ośrodków rehabilitacji zwierząt dzikich wolno żyjących gatunków rodzimych
VIII.3 Inne niewymienione działania, służące ochronie środowiska i gospodarce wodnej, wynikające z zasady zrównoważonego rozwoju i zgodnie z polityką ochrony środowiska, ważne w skali regionalnej lub o znaczącej skali efektu ekologicznego (dotyczy realizacji prac w parkach zabytkowych i obiektach podlegających ochronie konserwatorskiej) w tym działania związane z pielęgnacja drzew.
Wnioski należy składać w terminie od dnia 20.02.2023 r. do dnia 15.03.2023 r. do godz. 15:00
O zachowaniu terminu złożenia Wniosku decyduje data i godzina wpływu Wniosku w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Do kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty poniesione na:
- usuwanie obcych i inwazyjnych gatunków zwierząt i roślin, w tym barszczu, Sosnowskiego, mogących zagrozić gatunkom rodzimym lub siedliskom przyrodniczym,
- nasadzenia ochronne (śródpolne) na obszarach użytkowanych rolniczo – tworzenie i uzupełnianie pasów oraz remiz śródpolnych,
- ochronę lub restytucję populacji roślin lub zwierząt lub grzybów gatunków zagrożonych oraz cennych ekosystemów, w tym siedlisk przyrodniczych,
- prace związane z zakupem i nasadzeniami roślin lub prace pielęgnacyjne na terenach zieleni,
- prace pielęgnacyjne w obrębie form ochrony przyrody ustanawianych przez radę gminy, z wyłączeniem stanowisk dokumentacyjnych,
- rozwój i tworzenie ekologicznych murali zewnętrznych z wykorzystaniem farb fotokatalitycznych i wertykalnych ogrodów, żywych zielonych ścian (zewnętrznych jak i wewnętrznych),
- budowa tężni solankowych,
- zewnętrzne stacje uzdatniania powietrza
- na rzecz małej retencji na obszarach chronionych.
Dotacja do części kosztów kwalifikowanych, w formie dotacji.
Kwota dofinansowania przedsięwzięcia w formie dotacji nie może przekroczyć 250 000,00 zł dla jednego przedsięwzięcia i może wynieść odpowiednio:
- do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.1,
- do 80% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.2,
- do 80% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.3,
- do 80 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.4,
- do 70% wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VI.5,
- do 85 % wartości kosztów kwalifikowanych w zakresie priorytetu VIII.3,
Fundusz zastrzega sobie prawo do obniżenia określonej powyżej maksymalnej intensywności dofinansowania w formie dotacji dla każdego priorytetu, w zależności od ilości złożonych Wniosków oraz poziomu spełniania kryteriów selekcji.
Formularz wniosku należy wypełnić zgodnie z zapisami „Instrukcji przygotowania wniosku wraz z załącznikami”.
Wnioski należy składać w wersji papierowej do Biura Podawczego Funduszu lub na skrzynkę podawczą Funduszu znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz wersji elektronicznej w generatorze wniosków: https://wnioski.wfosgw.poznan.pl
UWAGA: Ze względu na wprowadzenie procesu elektronicznego zarządzania dokumentacją prosimy aby przy składaniu wniosku i załączników w formie papierowej nie łączyć ich w sposób trwały przy użyciu zszywek.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się w Regulaminie naboru oraz w pozostałych dokumentach opublikowanych poniżej.
Osoby do kontaktu w sprawie wniosku i umowy:
Julia Świokła – Chmielewska, tel. 61 845 62 79, jswiokla@wfosgw.poznan.pl
Agnieszka Kromrych – Rosik, tel. 61 845 62 88, arosik@wfosgw.poznan.pl
Magdalena Wagner, tel. 61 845 62 14, mwagner@wfosgw.poznan.pl
Dorota Borowska, tel. 61 845 62 35, dborowska@wfosgw.poznan.pl
Katarzyna Berska – Stachnik, tel. 61 845 62 65, kberska@wfosgw.poznan.pl
Kontakt w sprawie rozliczenia umowy:
tel. 532 741 440
rozliczenia@wfosgw.poznan.pl
Regulamin Naboru Wniosków | 0.37 MB | Pobierz | |
Instrukcja przygotowania wniosku | 0.40 MB | Pobierz | |
Oświadczenie o zastosowaniu norm dla nasadzeń | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Formularz informacji do pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy pomocy de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niewystąpieniu krzyżowego finansowania Podmiotu | doc | 0.02 MB | Pobierz |
Wykaz roślin obcego pochodzenia | 0.18 MB | Pobierz | |
Instrukcja wypełniania załącznika PP-3 | 0.30 MB | Pobierz | |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.46 MB | Pobierz |
Informacja Beneficjenta końcowego Wnioskodawcy | 1.56 MB | Pobierz |
Harmonogram rzeczowo - finansowy przedsięwzięcia (wg wzoru A1-2b) | xlsx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o wyborze wykonawcy (wg wzoru A3-1) | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie o ujęciu w budżecie (wg wzoru A15) | doc | 0.03 MB | Pobierz |
Oświadczenie dotyczące umów (wg wzoru A19) | docx | 0.02 MB | Pobierz |
Oświadczenie o niezaleganiu w podatkach | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Oświadczenie o płaceniu składek ZUS | doc | 0.04 MB | Pobierz |
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis | xlsx | 0.07 MB | Pobierz |
Oświadczenie o braku zmian do pomocy publicznej | docx | 0.03 MB | Pobierz |
Załącznik PP-3 Pomoc publiczna | docx | 2.47 MB | Pobierz |